مواجهه با یک حریف فرضی: بازی تک نفره وینگسپن

اگر زمان، گزینه یا اشتیاق دور هم آوردن دوستانتان برای بازی را ندارید، نگران نباشید ما هوای شما را داریم. این جمله‌ای هست که دفترچه قوانین بازی تک نفره وینگسپن با آن شروع می‌شود. طراح بازی درباره اتوما میگوید: « حریف مجازی ما نامش برگرفته از کلمه ایتالیایی Automaton  هست. این اسم اولین بار در بازی Viticulture  که فضای بازی در ایتالیا بوده، ایجاد شده است.

 

بازی با اتوما چگونه است؟

برای بازی با حریف مجازی (اتوما) باید بر قوانین اصلی مسلط باشید تا بتوانید به صورت تک نفره بازی کنید. در نگاه اول بازی با یک حریف مجازی خنده دار به نظر می‌رسد ولی اینطور نیست. نوع کارت‌هایی که برای راندهای اتوما طراحی شده به صورتی است که اگر شما او را دست کم بگیرید از حریف فرضی شکست خواهید خورد و این موضوع بیشتر از بازی با یک حریف فرضی خنده‌دار است. کارت‌هایی که به اتوما تعلق دارند همگی شبیه ساز یک حریف واقعی هستند، به این صورت که اگر شما جایی پاداشی دریافت کنید اتوما هم ممکن است بر اساس کارتی که دارد آن پاداش را دریافت کند. پس همانطور که گفته شد باید خیلی در روند بازی هوشیار باشید.

اتوما صفحه بازی، توکن غذا دریافت نمی‌کند و مانند شما پرنده و تخم پرنده جمع آوری می‌کند ولی فقط برای امتیاز شماری در پایان بازی از آن استفاده می‌کند. این حریف مجازی نیازی به پرداخت هزینه ندارد و از قدرت‌های پرندگان نمی‌تواند استفاده کند، در صورتی که تمامی قدرت پرندگان و دیگر عنوان‌ها برای شما فعال خواهد بود.

وقتی در حال بازی با اتوما هستید ممکن است او برای هدف اصلی مهره جمع آوری کند؛ این امر پیروزی او را نوید می‌دهد ولی نگران نباشید چون در برنامه ریزی دقیقی که برای رقابت با حریف مجازی شده است ممکن است با کارتی که رو می‌شود آن مهره برای اتوما حذف شود.

«حال باید بازی کنید تا ببینیم در آخر راند 4 چه کسی پیروز خواهد بود؟»

 

اتوما حوصلمون رو سر می‌بره؟

برخی از مکانیزم‌ها در بازی‌های فکری ممکن است حوصله ما را سر ببرند اما در بازی تک نفره وینگسپن اینگونه نیست. بعد از چیدمان اولیه بازی و دریافت توکن‌ها و کارت‌های مورد نظر طبق دفترچه راهنما بازی را شروع می‌کنید. شروع کننده بازی همواره شما هستید؛ پس فرصت دارید که دقیق و مو به مو استراتژی بچینید.

وقتی نوبت به اتوما برسد تنها کاری که انجام می‌شود رو کردن کارت و انجام دادن فعالیت آن است. هر کارت اتوما به 4بخش تقسیم می‌شود که توسط کارت نشانگر راند به شما می‌گوید کدام از بخش‌ها را باید برای او فعال کنید. نهایت وقتی که در نوبت اتوما از شما گرفته خواهد شد کمتر از یک دقیقه است. با این روند بازی، بزودی نوبت شما خواهد شد و همین درگیری که به جای اتوما هم بازی می‌کنید نمی‌گذارد که بیهوده وقت را هدر دهید و دائما در حال فعالیت هستید. پس بی حوصله نخواهید شد.

 

یادداشتی از طراح:

نگران  این نباشید که اتوما سریعتر از شما پرنده و تخم پرنده جمع می‌کند. تخم‌های پرنده‌ای که اتوما جمع می‌کند با تخم‌های پرنده شما، کارت‌های جمع شده و غذاهای ذخیره شده روی کارت‌های شما رقابت می‌کند و به طور مشابه کارت‌های پرنده اتوما (بازی تک نفره) با امتیازات اضافی که شما از کارت‌های پاداش به دست می‌آورید  رقابت می‌کند.

 

در آخر این موضوع را اشاره کنیم که وینگسپن؛ بازی بسیار جذابی است. می‌توان آن را تک نفره هم بازی کرد و خسته نشد. کاش برخی از بازی‌های دیگر هم نسخه تک نفره داشتند یا اینکه برایشان طراحی می‌شد. یکی از مشکلاتی که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم نبود چند بازیکن واقعی برای بازی‌های فکری هست.

error: Right Click and Text Selection Is Disabled