بازی‌های پیشنهادی برای کلاس درس

امروزه بازی یکی از بهترین روش‌های یادگیری به حساب می‌آید. سن و سال نمی‌شناسد و طبق تحقیقات اکثر کسانی که همراه با بازی نکاتی را فرا گرفته‌اند دیرتر آن موضوع را فراموش کرده یا اصلا فراموش نکرده‌اند. در این مطلب قصد داریم ۳بازی را که در تقویت مهارت گفتار، تخیل و تقویت اعتماد به نفس است را به شما معرفی کنیم.

  1. شیر مرغ
  2. استوژیت
  3. کد نیمز

این بازی‌ها همه بر پایه مکالمه بوده و بازیکن را مجبور می‌کند که از قوه تخیل خود استفاده کرده و بیان واضح‌تری از الگوی ذهنی خود داشته باشد. رقابت سالم و ایجاد فضای شاد و سرگرم کننده این نوع بازی‌ها نیز در این امر کمک شایانی خواهد کرد.
پس شما می‌توانید از این بازی‌ها در کلاس‌های درس، کلاس‌های فن بیان و زبان‌های خارجی استفاده کنید.

————————————————-

«شیر مرغ»

تا حالا «آدامسِ عشق» به یک جلاد فروخته‌اید؟!
یا «عصاره‌ی زیرشلواری» به یک خون‌آشام؟؟

شیر مرغ یک بازی دست‌جمعی یا پارتی گیم است که در آن همه تلاش می‌کنند تا عجیب‌ترین چیزها را به عجیب‌ترین مشتری‌ها بفروشند تا در پایان عنوان بهترین فروشنده را بدست آورند! یادگیری بازی بسیار ساده است و کل بازی را می‌توان در کمتر از یک دقیقه به همه یاد داد. جذابیت بازی به این است که بازیکنان را خلاق می‌کند و هر کس تلاش می‌کند تا جالب‌ترین محصول را به مشتری بفروشد و سعی کند نیازهای او (کاراگاه، دلقک و …) را در ترکیبی که می‌سازد در نظر بگیرد.

«استوژیت»

استوژیت، یک دورهمی جذاب و سرگرم کننده و ترکیبی از قدرت خلاقیت و ذهن‌خوانی است. در هر دور از بازی یک بازیکن به عنوان راوی انتخاب خواهد شد. او باید یکی از کارت‌های دستش را توصیف کند. بقیه‌ی بازیکن‌ها باید از بین کارت‌های خود یک کارت که مفاهیم مشترکی با کارت راوی دارد را بازی کنند. در مرحله‌ی بعدی بازیکنان دیگر باید با قدرت ذهن‌خوانی خود، کارت راوی را از میان کارت‌های دیگر بیابند. اگر همه بازیکن‌ها کارت راوی را پیدا کنند و یا هیچ بازیکنی نتواند کارت او را بیابد، امتیازی نمی‌گیرد. در استوژیت درصورتی امتیاز بدست می‌آورید که عبارتتان، نه آنقدر واضح باشد و نه آنقدر دور از ذهن.

«کدنیمز یا کدنیمز پیکچر»

دو جاسوسِ رقیب، تنها کسانی هستند که از هویت ۲۵مأمور احتمالی اطلاع دارند. این دو تنها با استفاده از کلمات رمز می‌توانند هم‌تیمی‌هایشان را از هویت مأمورهای خودی باخبر کنند.

در بازی فکری Codenames (کلمات رمز)، دو تیم در تلاش هستند، تا زودتر از رقیب، تمام مأمورهای مخفی خود را شناسایی کنند. سرپرست تیم‌ها، رمزهایی تک‌واژه‌ای را اعلام کرده، تا هم‌تیمی‌هایشان به کمک آن، تعدادی از کلمات روی میز را شناسایی کنند. در بازی رومیزی کلمات رمز (رمزها)، هر تیم تلاش می‌کند تا کلماتی را که هم‌رنگ تیم‌شان است پیدا کند، و از یافتن رنگ‌های مربوط به تیم مقابل اجتناب کند. ضمن این‌که هر دو تیم سعی می‌کنند تا به هیچ وجه با یکی از کارت‌ها که نشان‌دهنده‌ی قاتل است، مواجه نشوند.

بردگیم Codenames، از جمله بازی‌های سبک مهمانی یا پارتی (Party) است. استفاده از حافظه و هم‌کاری تیمی، مکانیزم‌های اصلی این Board Game هستند. این بازی را می‌توان با نسخه تصاویر هم ادغام کرد.

error: Right Click and Text Selection Is Disabled