نسخه بردگیم Don’t Starve سبک تلاش برای بقای خود را از طبیعت وحشی در دنیای دیجیتال به روی میز می آورد!
پیش از هم از نسخه رومیزی بازی های کامپیوتری صحبت کرده بودیم. حالا یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی دهه گذشته به نام Don’t Starve نسخه بردگیم رسمی دریافت خواهد کرد تا فضای اکتشاف، ساخت و بقای گروهی را در جهانی از سایه، هیولا و تهدیدهای نهفته در شب این بازی را به دنیای بازی های رومیزی وارد کند. Don’t Starve: The Board پروژه مشترک بین سازنده اصلی یعنی Klei Entertainment به همراه Glass Cannon است. Glass Cannon پیش از این نیز تولید نسخه رومیزی بازی های Frostpunk ،Diablo ،Apex Legends و Dying Light را نیز در کارنامه دارد.
مانند نسخه ویدیویی بازی، یک تا چهار بازیکن را بصورت تصادفی وارد یک جهان با ویژگی های منحصر به فرد می کند. بازیکنان باید منابع جمع کنند، به حداقل احتیاج برای زنده ماندن دست یابند و برای گذراندن شب مکانی امن را بوجود بیاورند. اگر بازیکنان موفق به گذراندن اولین شب شده و به روز دوم بروند، نوبت به ساخت و ساز خواهد رسید. تیم سازنده در مصاحبه ای عنوان کرد:
قوانین بردگیم بر اساس انتخاب بازیکن، پیکار و جستجو در شرایط روز و شب ساخته شده اند. ما با تکیه بر سبک خاص و غیرقابل پیش بینی بازی، به دنبال ایجاد سطحی ناشناخته از یادگیری با قرارگرفتن در شرایط بودیم و تا آنجا که امکان داشت سبک پراسترس و با حساب و کتاب بازی را به کار گرفتیم.
از تنها عکس منتشر شده از اجزای این بازی می توان حدس زد که بیشتر شخصیت ها و صد البته هیولاها در این بازی ایفای نقش خواهند کرد. اگر تا به حال بازی ویدیویی Don’t Starve را تجربه نکرده اید، بطور خلاصه این بازی در میان ناکجا آبادی بدون هیچ منبعی برای بقا آغاز می شود و شما باید این طبیعت ناشناخته را برای به دست آوردن گیاه، سنگ، چوب و هر عنصر دیگری که بعدا به کارتان می آید جستجو کنید.
بردگیم Don’t Starve: The Board در نیمه دوم 2024 کمپین کیک استارت خواهد داشت و تاریخ دقیق برای انتشار آن اعلام نشده اما Glass Cannon از محتوای بسیاری به شکل نسخه الحاقی، افزونه خبر داده است.