دیگه خیلی «مـافـیـا» بازی کردید!!

همان طور که می‌دانید این روزها بازی نقش مخفی مافیا محبوبیت زیادی بین اقشار مختلف جامعه پیدا کرده و افراد در کافه‌ها به صورت رو در رو و یا به صورت آنلاین در پلتفرم‌ها با هم مشغول بازی هستند. تا به امروز سناریوهای متفاوت و روش‌های مختلفی برای این بازی ابداع شده است که جدیدترین آن‌ها «شب‌های مافیا: زودیـاک» است. در این مطلب قصد داریم که چند بازی در سبک بلوف و نقش مخفی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آن را در جمع‌های خود جایگزین مافیا کنید. البته دوستانی که خیلی تعصبی به بازی مافیا نگاه می‌کنند ما را مورد عفو قرار دهند ولی خب یکی از اهداف گلکسی بردز شناساندن بازی‌های مختلف در ژانرهای متفاوت به دوستداران بازی‌های رومیزی و فکری است.

Skull

بازی بلوف زدن و بازی که تمامش در ذهن بازیکن اتفاق می‎‌افتد! هر بازیکن کارتی را به پشت بازی می‌کند و این کار را تا جایی ادامه می‌دهند که یک نفر اعتماد به نفس آن را پیدا کند و بگوید: «من می‌توانم تعدادی کارت را رو کنم و همه رز باشند.» اینجاست که بازیکن دیگر بالادست بازی کرده و وعده‌ی تعداد بیشتر کارت رز را می‌دهد. اگر بتواند پای بلوفش بماند و تمام کارت‌هایی که برمی‌گرداند رز باشند، برنده شده و اگر با جمجمه مواجه شود باخته و یک کارت از دست می‌دهد. هرکسی که دو چالش موفق انجام دهد برنده‌ی بازیست. این بازی براساس شانس نیست، بلکه بازی چشم خوانی و صورت‌های بدون واکنش است.

وستروس (Westeros)

در بازی وستروس بازیکنان دارای هویت مخفی هستند؛ آن‌ها یا از سپاهیان خیر و طرفدار استارک‌ها هستند یا از سپاهیان شر و طرفدار لنیسترها. استارک‌ها زمانی برنده می‌شوند که 3 عملیات را با موفقیت به سرانجام برسانند و لنیسترها بابه شکست کشاندن این 3 عملیات به پیروزی می‌رسند. البته اگر لنیسترها بتوانند 5دور متوالی برای گروه عملیات رای منفی بگیرند یا در پایان بازی بتوانند هویت برن استارک را کشف کنند نیز برنده خواهند شد. بازیکنان می‌توانند در هر لحظه از بازی هر ادعایی را که می‌خواهند مطرح کنند، به بحث و گفتگو بپردازند، یکدیگر را فریب دهند یا متهم کنند. مهم این است که سپاه خیر بتواند با استدلال‌های منطقی سپاه شر را شناسایی کند و البته شناختن برن استارک هم برای سپاه شر حیاتی است.

کـودتا (Coup)

به عنوان راس یک خانواده ساکن شهری در ایتالیا که حاکمی فاسد و ضعیف دارد، باید برای رسیدن به قدریت رشوه دهید، بلوف بزنید و ذهن دیگران را به بازی بگیرید. هدف شما از بین بردن نفوذ خانواده‌های دیگر و تبعید کردن آنها است. تنها یک خانواده باقی خواهد ماند…

error: Right Click and Text Selection Is Disabled