به عنوان یکی از مدعیان قدرت، با خرید جواهر و ساخت زیورآلاتی زیبا و با شکوه برای اشراف زادگان و سایر صاحب منصبان عصر رنسانس، ثروت و اعتبار خود را افزایش دهید؛ زمان آن رسیده که در رقابت با رقیب طماع و بلند پروازتان، خودی نشان بدهید!
بازی «اسپلندور: دوئل» توسط Marc André, Bruno Cathala طراحی شده است و تیم تولیدکننده آن در ایران «مسترگیمر و سرزمین ذهن زیبا» بعد از انتشار نسخه ایرانی و محبوب Splendor (کهربـا) اینبار نسخه دوئل آن را تولید و روانه بازار کردهاند.
«برای بازی کردن نسخه دوئل نیازی به نسخه اصلی کهربا یا همان اسپلندور ندارد، «کهربا: دوئل» یک نسخه مجزا محسوب میشود.»
روند بازی «کهربا: دوئل» آنچنان فرقی با بازی اصلی ندارد و فقط نکات و قوانین جدیدی به روند اصلی بازی اضافه شده است. قوانین محدودیت رزرو کارت با طلا، دپوی جواهرات و خرید کارتها دقیقا مثل «کهــربا» هستند؛ البته این نکته را کسانی متوجه میشوند که تجربه بازی اصلی یا همان کهربا را داشته باشند.
برخی از قوانین جدیدی که به بازی اضافه شده:
- کارتها دارای قابلیت هستند.
- فعالیت اختیاری و اجباری در بازی وجود دارد.
- برخی از فعالیتها و تصمیم گیریهای شما مستقیم در بعضی زمینهها به نفع رقیبتان است.
- برای بدست آوردن کارتهای اشرافزاده باید «نشان تاج» داشته باشید.
- بیشتر از 2 اشرافزاده نمیتوانید در دست خودتان داشته باشید.
- ساخت کمبو برای کسب امتیاز بیشتر
- استفاده از قدرت کارگاههای جواهر سازی
- و موارد دیگر که با خواندن دفترچه راهنما آنها را درک خواهید کرد.
بازی کهربا نسخه دوئل، همانطور که از اسمش پیداست فقط برای بازیهای 2نفره طراحی شده است. زمان تقریبی که برای این بازی در نظر گرفته شده 30دقیقه بوده و برای افراد بالای 10 سال مناسب است. یادگیری بازی بسیار ساده بوده مخصوصا اگر بازی اصلی (کهربا) را انجام داده باشید.
چرا کهربا دوئل:
اگر تجربه بازی با کهربا (نسخهای که برای تا 4 نفر طراحی شده) را داشته باشید و آن را زیاد بازی کرده باشید متوجه یک سری ایرادات و نواقص در روند بازی 2نفره میشوید که بازی را اصطلاحا بلاک میکند. بعد از مورد بررسی قرار دادن این ایرادات، طراحان بازی تصمیم گرفتند نسخه مجزا که فقط برای دو نفر باشد را طراحی و روانه بازار کنند. نسخه دوئل دیگر آن ایرادات را برای حالت دو نفره ندارد و راحت میتوانید آن را بازی کنید.
نگاهی به روند بازی:
بازیکنان نوبت به نوبت بازی میکنند تا این که یکی از شروط پایان بازی محقق شود. در نوبتتان، یا از توکنهای روی صحفه بر میدارید یا با استفاده از توکنهایی که دارید، کارتهای جواهر میخرید؛ کارتهای جواهر، پاداشها و نشانهای تاج را نصیب شما میکنند که برای پیروزی شدیدا به آنها نیاز دارید! این کارتها هم چنین قابلیتها و پاداشهایی ویژه را نصیب شما میکنند که در مراحل بعدی بتوانید کارتهای جواهر را با قیمتی کمتر به دست بیاورید. برای پیروزی، باید یکی از سه شرط ذکر شده در «کارت راهنمای پیروزی» را محقق کنید. (رجوع به دفترچه راهنما)
برخی از تفاوتهای بازی «کهربا» و «کهربا: دوئل»:
- در نسخه دوئل یک صفحه کوچک برای چیدمان اولیه بازی (بُرد) وجود دارد که در نسخه اصلی (کهربا) نیازی به صفحه نبود.
- ابعاد کارتها در نسخه دوئل کوچکتر از ابعاد کارتها در نسخه اصلی هستند. (بنظر ما کارتها خیلی جذابتر هستند وقتی کوچکاند.)
- تعداد توکنهای جواهر با نسخه اصلی متفاوت است. ( توکن مروارید هم به بازی اضافه شده)
- در نسخه کهربا خبری از کارگاهها و قابلیت آنها نبود ولی در نسخه دوئل شاهد آن هستیم.
- ابعاد جعبه «کهربا: دوئل» کوچکتر از نسخه کهربا است.